onsdag 22 juli 2009

Craaazy summer










Det var fest på Färgfabriken. Cyklade från Johannas överraskningsfest för att möta upp Sandra på bron vid Hornstull. Bromsade lätt i svängarna om tantos grusgångar när jag susade fram, tätt förföljd av det svarta vattnet. Vin i hjärtat och Johannas skimrande ord i bakhuvudet. Vi satt en stund på sängen innan jag stack och pratade om hemliga saker.

Bra känsla, gott folk och jag stod på händerna. Kan man tänka sig. Hickan försvann medan uteserveringen häpnade. Medan blodet rann allt tätare i huvudet kände jag hur fotoblixtrarna ven i luften. Efter det blev festen nästan ännu bättre, och den fortsatte hos Fotografen som bjöd hem på finkäk. Halv fem var Arya och jag hemma med taxin, sömnlösa i jakt på packade väskor och tågbiljetter raka vägen mot Köpenhamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar