tisdag 9 juni 2009

Feeling




Jenny Wilson har feeling och jag med henne. Snoppar jordgubbar och låter musiken gå av på högsta volym. I morgon fyller mannen år, han ska få en tårta med massor av bär och bigaråer. Bigaråerna har jag gömt längst bak i kylskåpet, för jag vet att han skulle äta upp dem annars.

Vi har finbesök från Kiruna denna vecka. Finbesök som sover på finsoffan och springer med oss till tåget om mornarna, enligt värdparets dagliga princip. Med mackor i båda händerna, sallad som flyger av på vägen och kalles kaviar som lämnar misstänkta spår över metrons färska trycksvärta. I morse drällde jag visst apelsinmarmelad på Aryas svarta rock. Det fixade sig dock med lite pappersservetter i fickgömmorna. Dom hoppade av tåget i Vasastan för en kaffe på Mellqvist, medan jag fortsatte mot ett regnigt Hammarbyhöjden.

Crazy summer dark breeze sjunger en egen jenny från vardagsrummet. Alla lampor är tända ut mot kvällen och det är redan juni. Summertime ruffest time. Ser fram emot en galen sommar som är fylld med allt. Idag stod jag och Lisa på F12s breda trapphals. Den var alldeles tom och öde, ledde upp till Mejans slututställning. Men när jag stod där och blickade ut över de breda trapplängderna, kom sommarkänslor som slog volt på både ljuset och rytmen i blodet.

Jenny har feeling och jag med. Snoppar jordgubbar och gör upp med mig själv. Det blir en magisk sommar med galna nätter och klackarna i taket innan man stupar. Och så blir det vila i gräset och kärlek och onda cykelrumpor. Frihetens väska packad i alla tankar som bär dit. Med öppen famn mot världen, vi tar en sista minuten vart som helst.

Jag har feeling och vi kommer fly in i den som två uppslukade turturduvor. Jag tror inte det finns något bättre ställe att vara på. På gården står två cyklar låsta intill varann och bara väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar