torsdag 4 juni 2009

Skvaller från Babylon





Babylon igen. Hela taket lyser rött och matchar rosévinet. Lisa viftar med händerna och skrattar. "Jag berättade för Kalle att du ville åka ut på en hångelturné". En vad då för nåt? "Du sa ju att du ville hänga utför en bilruta och ba mmmm.. muööblöörruu.. mm.. sssliskkk.. mums.. med varenda en som gick förbi.. fånga dem i farten liksom".

Lisa gör roliga ljud med munnen medan jag skakar på huvudet. Har jag sagt det? Lisa nickar förtroget. "Vi trodde det var därför det var så allvarlig stämning mellan dig och Alena på tokvivo i tisdags, vi tänkte att du hade berättat det för henne och att hon var i chock och att du typ tittade ner och skämdes och att ni var helt förstörda. Jag menar, hon har ju precis fött barn och allt,.. ".

Jag skrattar. Den ena amningssjuk och den andra ett mensklibbande vrak. Vad är värst, vad är mer himmelskt. Att åka på hångelturné, ha barn, magen full med blod, mjölktuttar, menstuttar, same same but different. I grönsaksdisken ser alla avokados ändå lika mosiga ut. Och ovanför avokadosarna har vi ändå samma ringar under ögonen.

Kommer inte ens ihåg hälften av alla dumma grejer jag kastar ur mig. Efter att ha slurkat ner det sista rosévinet beger jag mig hem för en hångelrapido i bäddsoffan istället. Mannen och jag, och det regnar förstås. Vi svalkar oss med lite persisk risnudelglass och pressar citron över. Ja ni läste rätt. En transparant isglass helt fullspäckad med små avstympade rissnudelfransar som smälter och isar om vart annat. Ganska gott faktiskt, men konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar