måndag 15 juni 2009

Rockabilly sommar








Kristina på telefonluren igen, jublande glad. Fatta att jag köpte en bil igår! Den ska vi göra roadtrips med och i sommar drar vi till Gagnef på festival. Hoohoo. Det flämtar i bröstet, hjärtat bultar. Kristina skrattar så det pinglar som kobjällror i öronen på mig, pratar om hårvax, intensiv kärlek och pisspauser längs med en motorväg som leder rakt in i frihetens händer. I sommar kan allt hända om vi bara släpper ut vårt hår, låter det blåsa längs med skogsvägarnas kurviga labyrinter, blänka som diamanter när vi simmar i de dunkla skogssjöarna och skimra som guld i solen när vi glömmer allt.

Kristina är inte hemma. På väg från jobbet tar jag en sväng i kvarteret där hon bor för att få en blick på godingen. Hihii, när jag tror jag har hittat den tar jag lite idolbilder och beger mig sen så ivrig och tankspridd till tunnelbanan att jag i princip krockar med en lyktstolpe.

Jag måste skaffa körkort. Fast så länge jag får äta glass i baksätet och räkna kossor längs med vägen, måste jag säga att jag är ganska så nöjd med min frihet ändå.

4 kommentarer:

  1. Din första alldeles egna bil alltså!???!

    SvaraRadera
  2. Nä inte min! Kristinas läste du väl. Jag har för mycket kvinnliga hormoner, så jag nöjer mig med baksätet

    SvaraRadera
  3. Happy Harry ska den heta, skönheten. Vi ska döpa den med en flaska sprit i helgen och jag ska stå i bikini och löddra och vaxa. Idag är det blå himmel och jag älskar dig.

    SvaraRadera
  4. Love you too beautiful woman,
    ha så det fint på midsommar,
    puuss på er båda

    SvaraRadera